مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:292023-07-15فرهنگي

108 هزار عنوان کتاب در سال 1402 منتشر شده است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال گفت: در سال 1402 بیش از 108 هزار کتاب جدید منتشر شده داریم که 80 درصد آنها چاپ اول هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه 24 تیرماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این برنامه با تأخیر نیم ساعته از اعلام زمان برگزاری با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

حمید پارسانیا دبیر علمی جایزه کتاب سال در ابتدای این مراسم گفت: کتاب محل استقرار کلمه است و مصادیق آن در زندگی شفاهاً و کتباً وجود دارد به معنی دیگر کتاب حلقه وصل به دنیاست.

نویسندگان و کسانی که اهل کتابت هستند نقش عظیمی در زندگی انسان دارند؛ نویسنده محل ظهور کلام الهی است و تقدیر الهی از مسیر قلم و به دست نویسندگان رقم می خورد.

وی درباره چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران افزود: در این دوره در 11 گروه با بیش از 75 کارگروه این مراسم پیگیری شده است.

در سال 1401 نیز حدود 62 هزار کتاب تألیف شده در کشور داشتیم که در سه مرحله بر روی آنها داوری انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

108 هزار عنوان کتاب در سال 1402 منتشر شده است

108 هزار عنوان کتاب در سال 1402 منتشر شده است